چین بزرگترین واردکننده نفت ایران شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تسنیم به نقل از بلومبرگ نوشت: کپلر اعلام نمود واردات نفت تحریم شده ایران به وسیله چین به بالاترین رقم طی حداقل یک دهه گذشته رسیده است. افزایش قیمت جهانی نفت جذابیت نفت مقرون به صرفه تر ایران را برای پالایشگاه های چین بیشتر نموده است.

چین بزرگترین واردکننده نفت ایران شد

صادرات نفت ایران در امسال میلادی افزایش یافته است و بیشتر این صادرات به چین انجام می گردد.

مؤسسه کپلر که مؤسسه ردیابی محموله های نفتی است خاطرنشان کرد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان حدود 1.5 میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد نموده است که بالاترین رقم از 2013 را نشان می دهد. واردات نفت چین از ایران در 7 ماه ابتدایی امسال میلادی به طور میانه برابر با 917 هزار بشکه در روز بوده است.

افزایش 20 درصدی قیمت نفت خام برنت از اواخر ژوئن، تقاضا برای نفت مقرون به صرفه قیمت ایران را بالاتر برده است، بیشتر این نفت به وسیله پالایشگاه های مستقل چین در استان شاندونگ خریداری می گردد.

نفت ایران معمولاً به عنوان نفت مالزی در اطلاعات دولتی چین ثبت می گردد و گاهی اگر مخلوط با نفت خام سنگین تر ونزوئلا باشد، به عنوان ترکیب رقیق شده قیر گزارش داده می گردد.

در این بین، شرکت ورتکسا که یک شرکت دیگر برای ردیابی محموله های نفتی به داخل چین است خاطرنشان کرد این کشور حدود یک میلیون بشکه در روز نفت ایران را در ماه جاری خریداری نموده است. تفاوت آمار این شرکت ها از تفاوت شیوه های تحلیل جریان نفت ناشی می گردد.

صنعت نفت به آمار شرکت هایی مانند کپلر و وورتکس ها برای خرید نفت ایران تکیه می نماید، چون آمار دقیق در اطلاعات گمرک چین وارد نمی گردد. گمرک چین واردات نفت از ایران را از ژوئن 2022 صفر نشان می دهد.

نفت خام ایران اغلب با عنوان قیر رقیق شده طبقه بندی می گردد. طبق آمار گمرک چین، واردات نفت سنگین در ژوئن نسبت به ماه مه 88 برابر و واردات قیر رقیق شده 4 برابر شده و مالزی بزرگترین عرضه کننده این محصولات است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2243

به "چین بزرگترین واردکننده نفت ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بزرگترین واردکننده نفت ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید