کرونا باعث رکود ورزش همگانی نشد، سلامتی مردم کار جهادی می خواهد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، مراسم اختتامیه نخستین لیگ تندرستی ایران با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزشهای همگانی و مقام آوران این رویداد نوین ورزشی برگزار گردید.

کرونا باعث رکود ورزش همگانی نشد، سلامتی مردم کار جهادی می خواهد

عبدالحمید احمدی، معاونت ورزش همگانی در این مراسم گفت: امورات مردم در دنیا تحت الشعاع کرونا نهاده شد و سبک زندگی و رفتارها متأثر از ویروس کرونا بود. ورزش نیز تحت تأثیر بیماری کرونا نهاده شد و دنیای ورزش دچار رکود قابل توجهی شد. تقریباً فعالیت های ورزش قهرمانی با وقفه روبرو شد، المپیک یک سال به تعویق افتاد. زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده اما هنوز تعیین نیست المپیک برگزار خواهد شد یا خیر.

وی اضافه کرد: اما علی رغم شیوع کرونا پیروز شدیم در ورزش همگانی، توقف و رکود را به فعالیت تبدیل کردیم. با ابداع و طرح های جدید شاهد کوشش گستره در ورزش همگانی در استان های کشور بودیم. ورزش همگانی جهتی را باز کرد تا مردم بتوانند با شرایط کرونا بهتر زندگی نمایند و از شرایط جسمانی، روحی و روانی بیشتری برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: کوشش کردیم مقاوت آنها در مقابله با کرونا بیشتر باشد. با ایده پردازی و ابداع هدف داشتیم ورزش همگانی را دنبال کنیم. کرونا نتوانست باعث رکود ورزش همگانی در کشور باشد که این مرهون حضور همکارانم در فدراسیون همگانی و استان ها بود.

احمدی گفت: علی رغم سختی های حضور در میدان فعالیت، همکارانم کار را انجام دادند. با به کار گیری ظرفیت هایی که می شد مردم را به وسیله رسانه ملی و فضای مجازی استفاده کرد. سال 99 برای ورزش همگانی کشور با تجربه های متفاوت همراه بود که بسیار ارزشمند است و توانستیم شرایط جدیدی در فعالیت های همگانی کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: لیگ تندرستی نشان داد نوع آوری چقدر در مشارکت مردم تأثیر گذار است. توانستیم همه خانه ها و فضاهای قابل استفاده را به مکان ورزشی تبدیل کردیم.

احمدی بیان داشت: تبعات روانی ناشی از کرونا در احاد مردم به ویژه بانوان تأثیر گذار بود شاید کم هزینه ترین راه برای مقابله به اثرات روانی ترویج ورزش همگانی است. طبق گزارش ها کرونا تأثیر گزاری زیادی در افراد چاق داشته است. هرچه تحرک بیش تر، سلامتی بیش تر خواهد بود. به وسیله ورزش و فعالیت بدنی بتوانیم شرایط سلامتی مردم را ارتقا دهیم لذا تبعات ناشی از کرونا ادامه دارد. خوشبختانه واکسن در کشور حل شده اما برای همه گیری زمان خواهد برد. برای شش ماه اول سال 1400 باید با شرایط کرونا برنامه ورزش همگانی را ادامه دهیم.

وی گفت: ورزش همگانی احتیاج به کار جهادی دارد. ورزش همگانی تفریح و سرگرمی نیست. این مسئولیت ما را افزایش می دهد. همه یک خانواده هستیم که به هدف را دنبال می کنیم. باید صدای رسا تری در جامعه ایجاد کنیم تا پیغام به مردم برسد و مسئولان ورزش کشور را در ورزش همگانی هم گام کنیم. اعتقاد دارم اگر در جهت خدا که مصلحت خواست خداست گام برداریم خدا نیز یاری خواهد نمود. عنایت و لطف و پشتیبانی خداوند برایمان ملموس بوده است.

احمدی در خاتمه به تأثیر رسانه در فراگیری ورزش همگانی اشاره و گفت: نباید از رسانه غافل شویم. تعامل با رسانه باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1499

به "کرونا باعث رکود ورزش همگانی نشد، سلامتی مردم کار جهادی می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا باعث رکود ورزش همگانی نشد، سلامتی مردم کار جهادی می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید