کشت 7000 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/لرستان معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر حدود 7000 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار با محصولاتی مانند بادام، پسته، انگور، انجیر و... داریم که فراوری آن ها خشکبار بوده و نسبت به کم آبی مقاوم هستند.

کشت 7000 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جواد صالحیان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما متولی فراوری هستیم و یکی از وظایف ما حفظ منابع است که نسل آینده نیز بتوانند از این منابع خدادادی استفاده نمایند.

وی با اشاره به این که یکی از وظایف ما حفظ منابع آبی و خاکی است، بیان کرد: در این راستا یک سری مراتع هستند که ملی بوده و جز املاک منابع طبیعی محسوب می شوند ولی عرفاً در اختیار کشاورز هستند، برنامه ای که ما با همکاری منابع طبیعی در حال اجرای آن هستیم، کاشت باغات دیم در اراضی شیب دار است، در حال حاضر حدود 7000 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار با محصولاتی مانند بادام، پسته، انگور، انجیر و... داریم که فراوری آن ها خشکبار بوده و نسبت به کم آبی مقاوم هستند.

صالحیان ادامه داد : این محصولات در دو سال اول به خاطر استقرار ریشه تابستان سه دوره آب استفاده می نمایند و هزینه چاله کنی و تهیه نهال با ماست و تا جایی که امکانات و اعتبارات اجازه بدهد تجهیزاتی مانند لوله ها و تانکرهای آب رسانی به صورت تجمعی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که تا به امروز استقبال خوبی از این باغات شده است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان توضیح داد: باتوجه به این که استانی کوهستانی هستیم در تمام نقاط شاهد اراضی شیب دار هستیم که عمدتاً در شهرستان های دلفان و سلسله هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی یکی از بهترین نقاط برای پرورش و کشت باغات دیم اند.

وی با اشاره به واگذاری زمین های منابع طبیعی و اراضی ملی به متقاضیان احداث باغات دیم، بیان کرد: در صورت اراضی واگذار می گردد که شخص معارض محلی نداشته باشد و محصول مورد نظر ما در آن زمین کشت گردد.

صالحیان با اشاره به ساخت وسازهای بی رویه در زمین های کشاورزی، توضیح داد: در بعضی موارد جان همکاران ما در خطر است که باید تمام دستگاه ها ورود و همکاری نمایند که این کار انجام نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1479

به "کشت 7000 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت 7000 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید