گردشگری، خدمت مستقیم به آحاد مردم است ، راه عبور از تنگناهای اقتصادی، صنعت گردشگری است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گفت: گردشگری موضوع مهمی است که خدمت مستقیم به آحاد مختلف مردم به حساب می آید و همه باید یاری کنیم تا ارائه خدمات به گردشگران به نحو مطلوب صورت گیرد.

گردشگری، خدمت مستقیم به آحاد مردم است ، راه عبور از تنگناهای اقتصادی، صنعت گردشگری است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ولی تیموری معاون گردشگری کشور، امروز چهارشنبه 19 دی 97 در گردهمایی معاونان گردشگری استان های سراسر کشور توضیح داد: موضوع سفر در طول سال ادامه دارد اما در روزهایی مثل تعطیلات نوروز این موضوع پررنگ تر می گردد، از این رو در طول سال باید آمادگی خود را برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران حفظ کنیم.

او گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به طور معین ستاد هماهنگی ستاد خدمات سفر مسئول مستقیم موضوع سفر و گردشگری در کشور است اما با توجه به فرابخشی بودن گردشگری همه باید یاری نمایند تا این حوزه رونق بیشتری گیرد و خدمات مناسبی به مسافران ارائه گردد.

معاون گردشگری کشور گفت: گردشگری در ایجاد اشتغال و درآمدزایی تأثیر گذار است و می تواند به برطرف بی کاری در جامعه یاری کند و در شرایط تحریم به طور حتم گردشگری راه عبور از مسائل اقتصادی است.

این مقام مسئول با تشریح نقش گردشگری در درآمدزایی و ایجاد اشتغال گفت: به طور حتم راه عبور از تنگناهای اقتصادی، گردشگری است و این نقش هیچ گاه نباید نادیده گرفته گردد.

او توضیح داد: خوشبختانه نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری نگاه مثبتی است و سیاستگذاری های مهمی در این حوزه از سوی دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده و در سال های آینده نیز اجرا خواهد شد.

معاون گردشگری کشور افزود: گردشگری داخلی و گردشگری خارجی هر دو دارای اهمیت است و باید با تمام توان در هر دو حوزه فعالیت کنیم. برای رونق این صنعت چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی همه باید دست به دست هم دهیم و برای این که بتوانیم به اقتصاد کشور و معیشت مردم یاری کنیم به صنعت گردشگری بیش از پیش توجه کنیم.

تیموری در ادامه با اشاره به برخی از طرح های در دست اجرا در حوزه گردشگری در سراسر کشور افزود: یکی از شاخص های عملکرد استان ها، میزان موفقیت آن ها در اجرای طرح هایی مانند طرح اشتغال روستایی است که اعتبارات مناسبی نیز برای آن تخصیص یافته است.

معاون گردشگری کشور در ادامه به فعالیت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره نمود و افزود: از هم اکنون باید برای نوروز 98 آمادگی کامل داشته باشیم و برنامه ریزی های خود را از هم اکنون باید برای روزهای پیک سفر در کشور شروع کنیم.

تدوین شیوه نامه جدید اجرای موسیقی در واحدهای گردشگری

او همچنین از تدوین شیوه نامه جدید برای اجرای موسیقی در واحدهای گردشگری اشاره نمود و گفت: با کوشش های اجرا شده، شیوه نامه جدید برای این موضوع در هفته گذشته تدوین و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است که بر اساس این شیوه نامه، فرهنگ و ارشاد اسلامی به گروه های موسیقی مجوز می دهد و واحدهای گردشگری تنها مجاز به استفاده از گروه های موسیقی دارای مجوزهستند و درخواست خود را برای اجرای موسیقی با حضور گروه دارای مجوز به ادارات کل میراث فرهنگی در استان ها ارائه می دهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 92

به "گردشگری، خدمت مستقیم به آحاد مردم است ، راه عبور از تنگناهای اقتصادی، صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری، خدمت مستقیم به آحاد مردم است ، راه عبور از تنگناهای اقتصادی، صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید