یک میلیارد بازدید در یوتیوب برای ویدیوی ضد بریتانیایی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ویدیوی سرود ضد بریتانیایی زامبی با اجرای گروه کرَنبِریز از مرز یک میلیارد بازدید عبور کرد.

یک میلیارد بازدید در یوتیوب برای ویدیوی ضد بریتانیایی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، به نقل از ورایتی، موزیک ویدیوی سرود سیاسی اعتراضی علیه استعمارگری بریتانیا با عنوان زامبی محصول سال 1994 در یوتیوب به بازدید یک میلیاردی رسید.

زامبی سومین ویدیوی دهه 90 و ششمین ویدیوی قرن بیستم میلادی است که به رکورد بازدید یک میلیاردی در یوتیوب دست یافته است.

باران نوامبر از گروه گانز اند راوزز (تفنگ ها و رُزها) محصول سال 1992، بویی، چون روح جوانی از گروه نیروانا محصول 1991، فرزند دلبند من از گروه گانز اند راوزز (تفنگ ها و رُزها) محصول سال 1987، قبولم کن (Take On Me) از گروه A-ha محصول سال 1985 و اثر معروف حماسه کولی از گروه کوئین به خوانندگی افسانه ای و کاریزماتیک فردی مرکوری محصول سال 1975 پنج ویدیوی دیگری هستند که از مرزیک میلیارد بازدید در یوتیوب عبور نموده اند.

کرَنبِریز اولین گروه موسیقی ایرلندی هستند که به باشگاه یک میلیاردی های یوتیوب می پیوندند. از تاریخ فراوری و انتشار تا سال جاری، ویدیوی زامبی در هر روز به طور میانگین 178 هزار بار در یوتیوب بازدید داشته است. در ماه های آخر اعضای این گروه از طرفداران خود خواستند تا برای رسیدن به بازدید یک میلیاردی ویدیوی زامبی یاری نمایند و بالاخره امروز هجدهم آوریل (یکشنبه 30 فروردین1399) از مرز یک میلیارد بازدید گذشت.

او ریوردان ترانه این سرود را در اعتراض به بمب باران ارتش جمهوری خواه ایرلند (وابسطه به دولت بریتانیا) در منطقه وارینگتون واقع در شمال غربی انگلستان در ماه مارس سال 1993 که به کشتن دو کودک و زخمی شدن 56 نفر دیگر انجامید، نوشت.

ویدیوی زامبی به تهیه نمایندگی همکار قدیمی اعضای گروه کرَنبِریز فراوری شد. این آهنگ یکی از قطعات دومین آلبوم گروه با عنوان نیازی به بحث و جدل نیست است که در سپتامبر سال 1994 به صورت تک تراک منتشر شد.

موزیک ویدیوی زامبی به کارگردانی ساموئل بایِر حاوی تصاویری واقعی از خیابان های شهر بلفاست مرکز ایرلند شمالی است که بچه ها در حال اجرا بازی های جنگی و نیز حاوی تصاویر سیاسی و تاریخی است.

زمانی که این ویدیو در پاییز سال 1994 منتشر شد ابتدا از سوی بی بی سی به بهانه وجود صحنه های خشن از جمله صحنه ای که بچه ها سلاح در دست دارند و از آن استفاده می نمایند ممنوع شد. ویدیوی رسمی زامبی در ماه ژوئن سال 2009 به صورت اچ دی pre-HD 4:3 aspect ratio فراوری و در یوتیوب بارگیری (آپلود) شد.

او ریوردان در ژانویه سال 2018 پس از آنکه فرگال لاولر نوازنده درامز، نوئل هوگان نوازنده گیتار و مایک هوگان نوازنده بِیس گروه تصمیم به منحل کردن گروه کرَنبِریز گرفتند، درگذشت. او تا پیش از مرگ در حال فعالیت با گروه گرگ های بد برای بازسازی همین آهنگ زامبی بود. پس از مرگ او، اما گروه گرگ های بد نسخه بازسازی را به اتمام رساند و 250 هزار دلار از محل فروش آن را به خانواده او ریوردان اهدا کرد. جالب اینکه این ویدیوی بازسازی شده زامبی نیز توانست به بازدید 300 میلیونی در یوتیوب برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 945

به "یک میلیارد بازدید در یوتیوب برای ویدیوی ضد بریتانیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیارد بازدید در یوتیوب برای ویدیوی ضد بریتانیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید