شروع خرید حمایتی دام در خراسان رضوی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی از آغار خرید حمایتی بره و گوساله نر از دامداران استان تا آخر امسال اطلاع داد.

شروع خرید حمایتی دام در خراسان رضوی

سعادت علی نیا در گفت وگو با خبرنگاران در مورد خرید حمایت دام زنده از روستاییان اظهار کرد: خرید حمایتی دام از دامداران با توجه به بروز خشکسالی ها در کشور از 25 خردادماه امسال از عشایر استان شروع شد زیرا عشایر بیش از سایر دامداران متاثر از خشکسالی بوده و تا سوم آبان ماه امسال نیز 32 هزار و 109 راس دام زنده در استان خریداری شده است. در این راستا شیوه نامه ای اعلام شد و خرید حمایتی دام از سایر دامدارن استان نیز صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بره نر و گوساله نر از دامداران روستایی با معرفی نامه جهاد کشاورزی شهرستان ها خریداری شده و در هر بخش پرداخت به صورت تلفیقی انجام می گردد. هر بره نر به قیمت هر کیلوگرم 62 هزار تومان خریداری می گردد که 53 هزار تومان آن نقدی و بقیه به صورت کنسانتره با نرخ مصوب دولتی به دامدار پرداخت می گردد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی تصرح کرد: خرید گوساله نر هم به قیمت هر کیلوگرم 59 هزار تومان در محل درب کشتارگاه انجام می گردد که 50 هزار تومان آن نقدی است و به ازای هر کیلوگرم دیگر آن معادل 2.2 کیلوگرم کنسانتره دولتی تحویل دامدار می گردد.

علی نیا اعلام کرد : گوشت این دام ها جهت افزایش ذخایر گوشتی استان بسته بندی و منجمد و در طرح های تنظیم بازار توزیع می گردد. خرید حمایتی دام از دامداران تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طبق برآورد اجرا شده حدود 105 هزار راس دام سبک (بره نر) و 17 هزار راس گوساله نر مازاد در استان خراسان رضوی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1874

به "شروع خرید حمایتی دام در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خرید حمایتی دام در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید