انتقال مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به داروخانه 13 آبان

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو از انتقال مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به مجموعه داروخانه های 13 آبان اطلاع داد.

انتقال مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به داروخانه 13 آبان

به گزارش خبرنگاران، دکتر مهرناز خیراندیش در مراسم افتتاح مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سامانه 190 استان تهران با بیان این که مرکز پاسخگویی دارو و سموم سازمان غذا و دارو سابقه ای بالغ بر 20 سال در کشور دارد، گفت: این مرکز اولین بار در معاونت غذا و دارو یا سازمان غذا و دارو شکل گرفت که در زمینه عوارض دارویی، تداخلات دارویی و غیره فعال بود. به مرور زمان این مراکز در دانشگاه های علوم پزشکی نیز ایجاد شدند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر بیش از 70 درصد دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای مراکز پاسخ گویی دارو و سموم هستند و پاسخگویی خوبی را به وسیله سامانه 190 اعمال می نمایند. در این مراکز افراد پاسخگو نیز آموزش های لازم را دیده اند و یاری های زیادی را به افزایش آگاهی مردم و افراد متخصص می نمایند.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: در عین حال یکی از سیاست های دولت و وزارت بهداشت این است که تا جای ممکن خدمات را از ستاد به صف و دانشگاه های علوم پزشکی منتقل کنیم. از آنجایی که این خدمات کاملا علمی هستند و انجام شان از سوی دانشگاه ها نیز مفید است، مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران را به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه های 13 آبان منتقل کردیم.

خیراندیش با بیان این که حجم کاری مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران بالاست و تماس های شهرستان ها نیز بعضا به این مرکز متصل می گردد، اضافه نمود: برهمین اساس تصمیم گرفتیم که این مرکز را برون سپاری کنیم. چندین ماه آنالیز های علمی این اقدام را انجام دادیم و در نهایت امروز مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه های 13 آبان منتقل شد و به تدریج ارتقای کمی و کیفی آن را شاهد خواهیم بود. البته مرکز همچنان در سازمان غذا و دارو مستقر است تا سیاست گذاری و تصمیم گیری های لازم را انجام دهد. گزارش های پاسخگویی های تلفنی نیز تا چند ماه آینده گرفته می گردد تا بتوانیم از آنها برای تصمیم گیری و سیاست گذاری در کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در بخشی از این مراسم دکتر روئینی - رییس داروخانه 13 آبان نیز با بیان این که رویکرد مرکز پاسخگویی دارو و سموم فقط پاسخگویی تلفنی نبوده، بلکه نگاهی علمی و آموزشی دارد، گفت: گزارش های سالیانه ارزشمندی در مجموعه ما از فعالیت های این مرکز وجود دارد.

وی اضافه نمود: اگرچه ما در محدودیت های مالی و فضایی بوده ایم، اما با توجه به سیاست های وزارت بهداشت پذیرفتیم که این خدمات به مجموعه ما واگذار گردد و از امروز کارمان را شروع می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 82

به "انتقال مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به داروخانه 13 آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به داروخانه 13 آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید