تصمیم گیرى درخصوص مدیریت و موضوعات باغستان سنتی قزوین به استان واگذار شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اختیارات لازم برای تصمیم گیری در مورد مسأله باغستان از سطح وزارتخانه به اداره کل استان تفویض می گردد و در این خصوص تابع خواهیم بود.

تصمیم گیرى درخصوص مدیریت و موضوعات باغستان سنتی قزوین به استان واگذار شد

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، مهندس سید عزت الله ضرغامی امروز پنجشنبه 13 مرداد 1401 در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از تشکل هاى مردم نهاد قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید، گفت: نگاه ما در مجموعه میراث فرهنگی حفظ و حراست از ابنیه و آثار تاریخی است اما در این بین توجه داریم که راستا توسعه را مسدود نکنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان نمود: معیار ما قوانین موجود وضع شده است اما گاهی در موارد خاص احتیاج است تا با آنالیز های موردی و موضوعی میراث فرهنگی به عنوان پیشران توسعه منطقی عملکرد موثر داشته باشد و امروز باغستان قزوین یکی از مواردی است که به نظر می رسد باید به صورت تخصصی و موردی برای آن برنامه ریزی گردد.

مهندس ضرغامی اضافه کرد: بر همین اساس با توجه به اختلاف نظرها و نگاه هاى متفاوتى که در این حوزه وجود دارد، تصمیم گیری در مورد باغستان به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستى استان واگذار می گردد و براین اساس انتظار می رود مدیرکل با استفاده از نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه و مشاوره مدیران استانی تصمیمی قاطع واثربخش برای این مسئله داشته باشد.

او در ادامه گفت: دغدغه های نمایندگان استان قزوین و نکات ارزشمندی که در مورد مطالبات مردمی بیان کردند برای من قابل احترام است و از حضور این عزیزان سپاسگذاری می کنم.

فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاقول ارزیابی عملکرد ما هستند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان نمود: فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارتخانه و بلکه همه نهادهای دست اندرکار هستند، در برنامه هاو طرح هایی که اجرایی می گردد این فعالان رصد کننده و هشداردهنده ما برای حفظ در راستا اصلی و عدم فاصله گرفتن از این بخش هستند.

مهندس ضرغامی اظهار داشت: ما معتقدیم که فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حکم نخبگان ما در این حوزه را دارند و نظارت و ارزیابی این افراد اجازه نمی دهد ما از راستا فاصله بگیریم اما این مسئله فقط یک تبصره دارد، وقتی که شاغول برای صاف بودن دیوار استفاده می گردد به موانع و ضرورت هایی برخورد می نماید که گاهی احتیاج است تا دور بزنیم، راستا دیگری پیدا کنیم برای این که بتوانیم همه کاربری ها را به درستی انجام دهیم، بر همین اساس شاید بارها احتیاج باشد در راستا انجام فعالیت های و رسالت هایمان از فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یاری بگیریم.

او گفت: در این راه، مهم این است که دوباره سر معیار خود بازگردیم و از این روست که توصیه ما برگزاری جلسات این چنینی و حضور جدی مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توجه به نگاه های متفاوت و تماشا همه جنبه های ماجراست.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2075

به "تصمیم گیرى درخصوص مدیریت و موضوعات باغستان سنتی قزوین به استان واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیرى درخصوص مدیریت و موضوعات باغستان سنتی قزوین به استان واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید