شرکت های تولیدی ماسک رایگان بین مردم توزیع می نمایند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/کردستان سرپرست معاونت امور مالی استاندار کردستان با اشاره به قرارداد سازمان صنعت، معدن و تجارت برای فراوری و توزیع ماسک بین مردم استان، گفت: در قالب این قرارداد شرکت های فراورینماینده، ماسک فراوریی خود را به صورت رایگان بین مردم توزیع می نمایند.

شرکت های تولیدی ماسک رایگان بین مردم توزیع می نمایند

خالد جعفری امروز(5 اسفند) در سی و دومین جلسه تنظیم بازار، اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن عید نوروز با توجه به حساسیت ها، افزایش تقاضا و حجم نقدینگی در بازار شاهد افزایش قیمت ها می شویم در این راستا با پیگیری هایی در بحث تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی، اقداماتی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیرهای اجرا شده کالاهای اساسی از لحاظ ذخایر، موجودی و سهمیه بندی مسئله ای وجود ندارد.

سرپرست معاونت امور مالی استاندار کردستان، با اشاره به افزایش قیمت قطعات یدکی، بیان نمود: با توجه به اینکه افزایش قیمت در سطح ملی است امیدواریم بتوانیم این مشکل را در استان حل کنیم.

جعفری با اشاره به اینکه میوه شب عید در استان تأمین شده است، ذکر کرد: در کوشش هستیم ضمن کیفیت بالا با قیمت یارانه ای که در سطح ملی تعیین شده به مردم استان ارائه دهیم.

وی مطرح کرد: اتحادیه باید بدون واسطه میوه های شب عید را توزیع کند چراکه مجوز توزیع را دریافت نموده است.

سرپرست معاونت امور مالی استاندار کردستان، با اشاره به نظارت های گرفته شده، اضافه کرد: سازمان صنعت و معدن باید با جدیت کامل نظارت کند که کمترین مشکل را در ایام شب عید داشته باشیم.

جعفری با اشاره به قیمت مرغ در استان، ذکر کرد: سال جاری در استان 20 درصد افزایش جوجه ریزی وجود داشته ایم و کمبودی در این زمینه نداریم.

وی مطرح کرد: در صورت برگزار نشدن نمایشگاه بهاره در ایام نوروز، واحدهای منتخب کالاهای ارزان قیمت را به بازار ارائه می دهند.

سرپرست معاونت امور مالی استاندار کردستان، با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه ها، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان باید نظارت بیشتری در توزیع ماسک و مواد ضدعفونی داشته باشد.

در ادامه محمد دره وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به اینکه کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن و شکر به اندازه کافی در انبارها تأمین و ذخیره شده است، اظهار کرد: استان کردستان جزو استان های برتر از لحاظ درخواست میوه شب عید است که توانسته ایم میوه باکیفیت بالا را سریع خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 120 تن پرتقال و 600 تن سیب در انبارهای استان ذخیره شده است، اضافه کرد: 90 غرفه در سطح استان وجود دارد که با یاری شهرداری و اتحادیه میوه فروشان میوه شب عید توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به فروش فوق العاده، بیان نمود: 560 واحد صنفی برای فروش فوق العاده در استان اعلام آمادگی نموده اند.

دره وزمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره، ذکر کرد: با توجه به شیوه ویروس کرونا در کشور بنا بر این شده که نمایشگاه بهاره در ایام نوروز برگزار نگردد.

وی با اشاره به قرارداد سازمان صنعت، معدن و تجارت برای فراوری و توزیع ماسک بین مردم استان، بیان نمود: در قالب این قرارداد شرکت های فراورینماینده، ماسک فراوریی خود را به صورت رایگان بین مردم توزیع می نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به شروع اجرای این طرح مطرح کرد: تا به امروز شرکت فراورینماینده ماسک شهرستان سقز 20 هزار ماسک فراوریی خود را به صورت رایگان در میان مردم قرار داده است.

طاها سمیعی، رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، نیز گفت: در صورت برگزاری نمایشگاه بهاره 160 غرفه محصولات خود را در نمایشگاه قرار می دهند.

وی ذکر کرد: اقلام اساسی، پروتئینی، پوشاک، کیف و کفش، خرما و سایر اقلام با کاهش 10 تا 15 درصد در نمایشگاه به فروش می رسد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، مطرح کرد: نمایشگاه بهاره در ایام نوروز با مشارکت و همکاری سازمان آتش نشانی، شهرداری، گشت مشترک و نیروهای اماکن برگزار می گردد.

فرزاد سردار زاده، رئیس اداره نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، با اشاره به برگزاری طرح نظارت در کردستان گفت: در دو بخش کالایی و خدماتی کالاهای اساسی و محصولاتی که بیشترین تقاضا را در بازار دارد نظارت اجرا شده است.

وی اظهار داشت: نظارت مستقیم در واحدهایی ازجمله رستوران ها، مسافربری ها، اماکن اقامتی، سیاحتی، زیارتی و خشک شویی اجرا شده است.

رئیس اداره نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در انتها به افزایش قیمت سیر و لیموترش اشاره نمود و یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا محصولات بهداشتی افزایش چشم گیری داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 798

به "شرکت های تولیدی ماسک رایگان بین مردم توزیع می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های تولیدی ماسک رایگان بین مردم توزیع می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید