شریعتمداری تاکید نمود: انتصابات هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: انتصابات اعضای هیات مدیره زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری پس از آنالیز و تصویب در کمیته انتصابات و با رعایت فیلترهای مختلف و با تکیه بر شایسته سالاری به طور شفاف صورت می گیرد.

شریعتمداری تاکید نمود: انتصابات هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری با اشاره به اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در برقراری شفافیت در شرکت ها و مجموعه های تابعه صندوق توضیح داد: برقراری شفافیت باعث شد تا چشم تیزبین منتقدان بر ترازنامه شرکت های صندوق گگردده گردد و همه فعالیت ها قابل ارزیابی و نقد باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تایید مطالبه بازنشستگان برای ارتقای صندوق بازنشستگی کشوری به سازمان، گفت: این صندوق با ارتقای فعالیت های خود در بخش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این جهت گام برداشته است.

شریعتمداری به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به رغم محدودیت منابع اقتصادی دولت اشاره نمود و گفت: آماده دریافت نظرات برای اصلاح فرایند موجود هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: همسان سازی، مطالبه ای قدیمی و برزمین مانده جامعه بازنشستگان کشور بود که همه جریان های سیاسی به آن تعلق خاطر دارند.

شریعتمداری با اشاره به نقدها بازنشستگان از شرایط بیمه تکمیلی، تاکید نمود: صندوق بازنشستگی کشوری باید ساماندهی مجدد بیمه های تکمیلی را در دستور کار قرار دهد.

افزایش میزان سودآوری شرکت ها از 2هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان

شریعتمداری به انحلال 25 شرکت کاغذی صندوق بازنشستگی کشوری در امسال اشاره نمود و گفت: میزان سودآوری شرکت ها نیز از 2هزار میلیارد تومان به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته شریعتمداری، در هیات مدیره شرکت ها کوشش شده ترکیب کاملی از اعضای حقوقدان، فنی، متخصص و چهره های موثر حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجموع درآمد شرکت ها و هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری، درصد کمی از منابع موردنیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان را تامین می نماید، شرح داد: از ابتدای فعالیت صندوق بازنشستگی، توجه لازم به پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما صورت نگرفته و به همین دلیل، صندوق بازنشستگی کشوری،دچار اشکالات ساختاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: بیش از 75 درصد منابع پرداختی بازنشستگان کشوری از سوی دولت و از منابع بودجه عمومی تامین می گردد.

به گفته وی، 12 درصد منابع از محل کسورات پرداختی بیمه شدگان و کمتر از 10 درصد از فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تامین می گردد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه اجرای طرح همسان سازی جبران نماینده تورم نیست، یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشوری کوشش نموده با طرح های مختلف خدماتی و رفاهی در جهت تامین سبد خانوار بازنشستگان گام بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه دولت برای اعطای تسهیلات رفاهی هم سطح شاغلان به بازنشستگان از سوی دستگاه های اجرایی، از وزرای مختلف و مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا این قانون را اجرا نمایند و گامی در جهت حل مسائل معیشتی بازنشستگان بردارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1386

به "شریعتمداری تاکید نمود: انتصابات هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری تاکید نمود: انتصابات هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، شفاف و مبتنی بر شایسته سالاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید