طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شاید به نظرتان خوراک لوبیا، بیشتر به یک پیش غذا شبیه باشد تا غذای کامل. اما اگر کمی گوشت به آن اضافه کنید، خوب طعم دارش کنید و رویش پنیر بپاشید، بعید است که بعد از خوردنش، غذای دیگری را هوس کنید. در این مطلب، طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت

مواد لازم

  • لوبیا چیتی:1 فنجان
  • گوشت چرخنموده: 200 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذا خوری
  • زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و آویشن: مقداری
  • لیمو تازه: 1 عدد
  • پنیر موزارلا: به مقدار دلخواه (خرید پنیر موزارلا کاله از دیجی کالا)

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت

لوبیاهایی که از چند ساعت قبل خیس نموده اید را با دو لیوان آب روی اجاق بگذارید و حدود یک ساعت برای پختنشان صبر کنید.

همزمان در یک تابه پیازها را تفت دهید. وقتی که پیازها کمی تغییر رنگ دادند و سبک شدند، گوشت را اضافه نموده و تفت دهید. بعد از تغییر کردن رنگ گوشت، نمک و ادویه ها را به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید فلفل دلمه یا هویج نگینی خرد شده را هم همراه با آنها تفت دهید. در سرانجام رب را به مایه گوشتی اضافه کنید.

وقتی که لوبیاها پختند و از آبشان یک فنجان باقی ماند، آنها را به مایه گوشتی اضافه کنید و چند دقیقه روی اجاق بگذارید تا با هم قل بزنند، اما مراقب باشید که خوراکتان خشک و بی آب نگردد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و روی آنها لیموی تازه بچکانید و در ظرف سرو بریزید.

وقتی خوراک لوبیا با گوشت را در ظرف دلخواهتان ریختید، روی ظرف کمی پنیر موزارلا بریزید. البته می توانید از انواع دیگر پنیر های قابل ذوب شدن هم برای طعم دادن به این خوراک بهره ببرید.

اگر خوراک لوبیا هنوز از حرارت نیفتاده باشد، پنیر خود به خود آب می گردد اما در غیر این صورت، می توانید ظرف را برای ذوب شدن پنیر کمی در مایکروفر بگذارید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 138

به "طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید