منطقه آزاد اردبیل نهایی شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با برطرف کامل ایرادات شورای نگهبان اجرای منطقه آزاد اردبیل نهایی شده و به زودی مراحل اجرایی آن آغاز می گردد.

منطقه آزاد اردبیل نهایی شد

رضا کریمی در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: بعید به نظر می رسد دیگر شورای نگهبان به این لایحه دولت و مصوبه مجلس ایرادی وارد کند و یا مانعی بر سر راه اجرای منطقه آزاد باشد.

وی اعلام نمود: عمده ایراد شورای نگهبان در خصوص لایحه و طرح مجلس در راه اندازی مناطق تجاری و ویژه بود که با انتزاع این دو طرح و لایحه امیدواریم هشت منطقه آزاد تجاری جدید با تائید شورای نگهبان عملیاتی گردد و طرح مناطق ویژه مالی نیز که استان اردبیل نیز سهمی در بین آنها دارد از آن بهره مند گردد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که در ماه های آخر مجلس دهم بالاخره مطالبه و خواسته به حق مرزنشینان این استان به نتیجه رسید و به عنوان یادگاری از مجلس دهم عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری را از سال آینده در محدوده 6 شهرستان استان اردبیل شاهد خواهیم بود.

کریمی اضافه کرد: برخلاف بعضی ادعاها هر قدر محدوده این منطقه در استان بیشتر گردد، جمعیت بیشتری از این استان از مزایای آن استفاده خواهند کرد و شرایط مناسبی برای توسعه و رونق پایدار و همه جانبه اردبیل با تکیه بر اصل توازن منطقه ای فراهم خواهد آمد.

وی توضیح داد: با اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری و همچنین راه اندازی شهرک مرزی مشترک و اتصال راه آهن اردبیل به کشور آذربایجان افق توسعه ای متفاوتی برای این استان رقم خواهد خورد تا یک جهش واقعی در تحول استان فراهم آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 607

به "منطقه آزاد اردبیل نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه آزاد اردبیل نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید