کاهش 40 درصدی میزان بارش ها

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران (پانا) - به گفته وزیر نیرو در نیمه سال آبی جاری میزان بارش ها نسبت به سال قبل حدود 40 درصد کاهش داشته است.

کاهش 40 درصدی میزان بارش ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان با اشاره به میزان بارش ها در کشور اظهار کرد: در نیمه سال آبی جاری میزان بارش ها نسبت به سال قبل تا به امروز حدود 40 درصد و نسبت به بلندمدت حدود 30 درصد کاهش دارد که امیدوار هستیم در روزها و هفته های پیش رو به ویژه در فصل بهار با نزول رحمت الهی جبران قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: البته سعی کردیم برای استفاده از منابع آب ذخیره شده در سد ها حداکثر دقت را داشته باشیم و مخازن هر چند که بارش آب نسبت به سال های قبل حدود 40 درصد کاهش دارد، اما کاهش حجم مخازن بیش از 10 درصد نیست.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمده امیدواری ما به همراهی و همکاری مردم در بخش های مختلف است، اعلام کرد: شرایط کرونا و ملاحظات بهداشتی طبیعتاً مصرف آب را نسبت به شرایط عادی بیشتر می نماید، اما با هوشیاری و آگاهی مردم ان شاءالله سعی خواهیم کرد مشکل جدی نداشته باشیم.

اردکانیان تاکید نمود: تمهیدات لازم برای تامین آب شرب که از اولویت بالایی برخوردار است اندیشیده شده و طرح هایی نیز در دست انجام است؛ به عنوان مثال سال جاری یک هزار و 650 روستای کشور را با 400 روستایی که دیروز آبرسانی شد به شبکه آب سالم و پایدار متصل کردیم و از این طریق یک میلیون و 49 هزار هم وطن ساکن در روستاها از دسترسی به آب برخوردار شدند.

وی با اشاره به تحقق وعده های آبرسانی روستایی یادآور شد: در پویش #هرهفته-الف-ب-ایران از جمله وعده ها این بود که سال جاری به 1650 روستا آبرسانی پایدار انجام دهیم؛ البته پایدار به این معنا که به شبکه دائمی آب متصل باشند. خوشبختانه با افتتاحی که دیروز در 7 استان کشور صورت گرفت و 400 روستا به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، همه 1650 روستایی که در برنامه پویش بود، وارد مدار بهره برداری شدند.

وزیر نیرو اعلام کرد: هفته آینده، هفته سرانجامی این پویش در سال 99 خواهد بود و ما چند طرح عظیم را در استان های گیلان، مازندران، قزوین و تهران با سرمایه گذاری بیش از 14 هزار میلیارد تومان شامل واحد بخار نیروگاه کاسپین به ظرفیت 150 هزار مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه عظیم آب در استان گیلان، سد نهب در استان قزوین و طرح بسیار عظیم تصفیه خانه فاضلاب و شبکه فاضلاب غرب تهران را افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از طرح های ما طرح بسیار عظیم تصفیه خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلا جمیعت 2 میلیون و 100 هزار نفر و در آینده نزدیک جمعیت 3 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد. این تصفیه خانه با اجرای حدود یک هزار و 700 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، بیش از 11 هزار متر تونل فاضلاب رو و تصفیه خانه عظیمی تکمیل شده است. ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می کنیم، از جمله که 50 میلیون مترمکعب پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می دهیم و به همان میزان در عوض چاه های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب های زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

اردکانیان در سرانجام اظهار امیدواری کرد: با طرح های هفته آینده نه تنها 250 پروژه افتتاح شده در سال 99 بلکه بیش از 300 پروژه با سرمایه گذاری 80 هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه رسیده و آمادگی این را خواهیم داشت که سال 1400 را با طرح های جدید شروع کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1511

به "کاهش 40 درصدی میزان بارش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی میزان بارش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید